Web Sitesi Şablonu Nasıl Seçilir?

Web siteniz için bir şablon seçmek eğlenceli olduğu kadar çoğu zaman eziyet haline dönüşebilir. Onlarca, yüzlerce tasarım arasında kaybolup yanlış bir tasarım seçmemek için faydalı olabileceğini düşündüğümüz üç kriteri ele aldık. Bu özellikler web sitenizin türüne göre seçim yapmanızı kolaylaştıracaktır.

1.İçerik genişliğini seçmek

2. Ana sayfa başlığı tasarımı

3.Menu tasarımı

 

Hangi içerik genişliğini seçmeliyiz?

Tam genişlikteki bir içerik alanı çağdaş tasarımlar için iyi bir şeçimdir. Kutulu içerik alanı geleneksel ve iş odaklı tasarımlar için daha uygundur.

Tam genişlikteki bir tasarım, arka plan görüntüsünü bilgisayarınızın ekranına göre uzatır . Ekranınızın sol kenarından sağ kenarına kadar resim yayılır. Bu, web sitenizin içeriğinin sınırsız olduğu hissini verir.

Kutulu genişlikteki bir web sitesi içeriğinizin ekranın sol ve sağ tarafında görünür bir çerçeveye sahip olmasını sağlar. Bu sayede içerik kutuya konmuş hissi verir.

Web sitenizin nasıl bir his vermesi gerektiğini düşünün.

Daha yaratıcı, çağdaş bir tasarım mı göstermek istiyorsunuz? Öyleyse, tam genişlikte bir tasarım daha iyi bir şeçimdir.

Web sitenizin daha geleneksel ve iş odaklı olduğu hissini mi vermelisiniz? Öyleyse, kutu genişliğine sahip bir tasarım iyi bir seçimdir.

Unutmayın ki bu sadece geniş kapsamlı bir kuraldır. Bir işletme web sitesi de tam genişlikte bir tasarımla iyi çalışabilir veya tam tersi de olabilir. Nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, yukarıdaki öneriler başlamak için iyi bir yoldur.

Hangi Ana Sayfa Üstbilgi Düzeni Daha İyi?

Ana sayfanızda doğru başlık tasarımı seçmek, tasarım kararından çok stratejik bir karar. Yaptığınız işe bağlı olarak değişebilir.

Web sitelerindeki ana sayfalarda çeşitli başlık tasarımları vardır. Ana sayfanızın üst kısmındaki bu bölüm ziyaretçilerinizin web sitenizi ziyaret ettiklerinde göreceği ilk şeydir.

Çoğu web sitesi şablonu, bir çeşit ana sayfa başlığına sahip olarak tasarlanmıştır. Bu üstbilgiler statik görüntüler, slayt gösterileri veya hatta videolar oynatabilir.

1.İçeriği olmayan statik üst bilgi

Daha çok görselliğin ön planda olması gereken bir eb siteniz varsa tercih edilmelidir. Bu spesifik bir ürün, otel, restoran, veya grafik yoğun siteler için uygun olabilir.

2.İçerikli statik üst bilgi görüntüsü

Tüm web siteleri bu başlık türünden yaralanabilir.

İçeriği olan statik bir resim üstbilgisi  , işletmenizin ne hakkında olduğunu doğrudan etkili bir şekilde açıklayan  4 temel öğeyi verir :

  • Manşet
  • Destekleyen paragraf
  • Harekete geçme isteği ( ziyaretçilerinizin bir sonraki adımda ne yapmasını istediğiniz )
  • Destekleyici resim

Başlık resmi, ana odak olmak yerine destekleyici bir rol oynamalıdır.

3.İçerikli slayt gösterisi

İşletmenizin veya web sitenizin birden çok hizmetini aynı anda göstermeniz gereken durumda daha etkileyici ve akılcı bir çözümdür.

4.Video arka planlı üst başlık

Ana sayfanızdaki videolar, ziyaretçilerin ilgisini çekmede çok etkilidir. Bu yüzden, başarılı web sitelerinin çoğu, etkileşim düzeylerini ve marka bilinirliğini artırmak için video arka plan kullanırlar

Küçük işletmelerde de doğru kullanıldıklarında video arka plan faydalı olur.

Web sitenizde video arka plan başlığı tasarımı kullanmaya karar verdiyseniz aklınızda bulundurmanız gereken bazı ipuçları şunlardır:

  1. İleti taşıyan içeriğe dayalı videoyu kullanın – rasgele videolar seçmeyin. Görevini, mesajını veya ruh halini destekleyen videoları seçin.
  2. Web sitenize daha fazla kişilik kazandırmak ve ziyaretçilerinizle bağlantı kurmak için stok videolar yerine benzersiz bir video seçin.
  3. Yüksek üretim değerine sahip yüksek kaliteli video kullanın – görsel nitelikleri düşük videoları işinizi kötü yansıtacaktır.
  4. Video dosyasını 6 MB’ın altında tutun . Büyük bir video dosyası, web sitenizin yükleme hızını önemli derecede düşürür.

Menü Çubuğu Tasarımı Seçimi

Menü, ziyaretçilerinizin web sitenizde gezinmek için kullanacağı ilk araçtır . Ziyaretçilerinize web sitenizde gezdirmek ve dikkatlerini yoğunlaştırmaları gerektiği bölgeleri gösteren bir yol haritası gibidir.

Bir ziyaretçi web sitenizi ziyaret ettiyse ve aradıkları bilgiyi nereden bulacağınızı bulamadıysa, web siteniz aslında başarısız oldu demektir.

 


Bir Cevap Yazın